O'tlar va ziravorlar har doim oziq-ovqat uchun zarur bo'lgan. Ular nafaqat lazzat beradi, balki ba'zi hollarda ovqatni saqlash va yaxshilashga yordam beradi. Ma'lum bo'lishicha, bu ular uchun yaxshi bo'lishi mumkin emas; American Journal of Clinical Nutrition da chop etilgan yaqinda o'tkazilgan tadqiqot shuni ko'rsatdiki, o'tlar va ziravorlar "nisbatan yuqori oshpazlik dozasida" ba'zi iste'molchilar uchun qon bosimini tartibga soluvchi foyda keltirishi mumkin.

Tadqiqotda 35-70 yoshli 71 kishi tekshirildi, ularning barchasida yurak-qon tomir kasalliklari uchun bir yoki bir nechta xavf omillari bo'lgan va ortiqcha vaznli yoki semirib ketgan. Ishtirokchilarga 12 soat davomida ro'za tutish ko'rsatma berildi, shundan so'ng bo'y, vazn, bel atrofi, ochlik uchun qon namunasi va markaziy va periferik qon bosimi va arterial qattiqlik o'lchovlarini o'z ichiga olgan qon tomir testini o'z ichiga olgan asosiy o'lchovlar o'tkazildi. Bundan tashqari, barcha ishtirokchilar 24 soat davomida qon bosimini nazorat qiluvchi qurilma kiygan.
Keyin ishtirokchilar tasodifiy uchta guruhga bo'lingan: kam ziravorlar (0,5 g o'tlar va ziravorlar), o'rtacha ziravorlar dietasi (3,3 g) va yuqori ziravorlar dietasi (6,6 g). Ratsionga jami 24 ta o't va ziravorlar, jumladan doljin, zerdeçal va oregano kiritilgan. Ishtirokchilar ushbu parhezlarni 4 hafta davomida kuzatib borishdi, ular orasida ikki haftalik tanaffus mavjud. Har bir parhez davridan keyin o'lchovlar yana bir bor amalga oshirildi.
Natijalar shuni ko'rsatdiki, ziravorlar ko'p bo'lgan dieta past va o'rta ziravorli dietalar bilan solishtirganda "24-soatlik qon bosimi ko'rsatkichlarini yaxshilaydi". Tadqiqotchilar past zichlikdagi lipoprotein xolesterin, klinik o'lchangan qon bosimi, glikemiya belgilari, qon tomir funktsiyasi yoki oksidlovchi stress bilan bog'liq guruhlar o'rtasida hech qanday farqni ko'rsatmagan bo'lsalar-da, ular qon bosimi "barcha-bir kuchli prognoz qiluvchi omil" ekanligini ta'kidladilar. sabab va KVH o'limi."
"Umum kohortda [yuqori ziravorlar dietasi] sistolik va diastolik qon bosimini 24-soatlik boshqa sinov dietalari bilan solishtirganda klinik foyda keltirishi mumkin (-1,6-1,9/-1,3 mm Hg) pasaytirdi, ", deb xulosa qilishdi tadqiqotchilar. "Ro'yxatga olish kitobiga asoslangan, ko'p markazli ispan kogortasining ma'lumotlariga asoslanib, biz kuzatgan 24-soatlik sistolik qon bosimining pasayishi yurak-qon tomir kasalliklaridan o'lim xavfining ~5 foizga kamayishi bilan bog'liq. Xulosa qilib aytganda, nisbatan yuqori darajani kiritish. AQSh uslubidagi dietaga aralashgan o'tlar va ziravorlarning oshpazlik dozasi kardiometabolik kasalliklar xavfi yuqori bo'lgan kattalardagi 24-qon bosimini 4 haftadan so'ng kamroq qabul qilish bilan solishtirganda yaxshilaydi."

